De profijtvolle boeken in 'Aqiedah

Shaykh 'Abdoel-'Azeez ibn Baaz rahimahoellaah

Vraag:

Wat zijn de authentieke `aqiedah (geloofsleer) boeken die u de student van de kennis adviseert te lezen en voldoening mee te hebben. En wat is uw advies voor de uitnodigers die de mensen uitnodigt vanonder de algemene mensen van het platteland die behoeftig zijn aan het leren van de fundamenten van de `aqiedah.

Antwoord:

De geweldigste en meest profijtvolle boek in `aqiedah is het boek van Allah, de Qor`aan. In dit boek zit leiding en licht. Dus ik adviseer eenieder, mannen en vrouwen, oud en jong om zich te bekommeren om de Qor`aan en om zich in te zetten om deze te memoriseren en in het vermeerderen van het reciteren ervan. Hij (i.e. Qor`aan) is het boek van `aqiedah en het boek van leiding en hij (i.e. Qor`aan) is de genezer en de profijtvolle.
Zoals Allah zegt:
Voorwaar, de Qor`aan leidt naar datgene wat rechtvaardiger en meest juist is. [Soerah al-Israa (17): 9]


Zeg: “Hij (i.e. de Qor`aan) is voor degenen die geloven, Leiding en genezing. [Soerah al-Foessilat (41): 44]

En hij (i.e. Qor`aan) is de rechte weg. Dus ik adviseer alle moslims waar dan ook, alle mannen en vrouwen, Arabieren en niet-Arabieren, ik adviseer hen allen om vast te houden aan de Qor`aan. En om de Qor`aan te verheerlijken en ernaar te handelen en om zijn (i.e. Qor`aan) recitatie te vermeerderen waar men dan ook mag zijn, vanuit de moeshaf en vanuit memorisatie. En om zijn geboden uit te voeren en weg te blijven van zijn verboden.

Hij (i.e. Qor`aan) is het boek van `aqiedah, handelen, leiding, vreugde en al het goede zit erin. En het bevat de uitnodiging naar al het goede en het bevat een uitnodiging naar edele manieren en oprechte handelingen. En het bevat verhalen over het verleden, over het goede en slechte. Hij (i.e. Qor`aan) bericht ons over de mensen van het goede en slechte in het verleden. Dus het is aan de gelovige man en vrouw om datgene eruit te nemen wat verwijst naar het goede en op te passen en weg te blijven van datgene wat slecht is waar de Qor`aan voor heeft gewaarschuwd.

Vervolgens de overleveringen van de profeet (صلى الله عليه و سلم). De boeken van hadieth zoals de sahihs[1] en de soennan[2] en de authentieke moesnads[3]. De geleerden geven gradaties aan de overleveringen, zij onderwijzen het aan de mensen en verspreiden (deze overleveringen) onder hen.

En ook alle bekende `aqiedah boeken van de geleerden van ahloes-soennah wal-djamaa`ah, de goede, bekende boeken daar dient men hulp bij te zoeken en ervan te profiteren in het onderwijzen van het goede aan de mensen. De bekende boeken van de vrome voorgangers zoals de boeken van Shaych al-Islaam ibn Taymiyyah en ibn al-Qayyim (رحمهما الله) en andere bekende geleerden die bekend staan om hun juiste `aqiedah. En zoals de boeken van shaych Mohammed bin `Abdoel-Wahhaab (رحمه الله), en de iemaams van de da`wah uit Najd. Toen Allah deze da`wah vergemakkelijkte in de 12de eeuw en zij (de geleerden van Najd) datgene schreven en verzamelde waarmee Allah de mensen mee liet profiteren zoals:

· Kitaab at-Tauwhied
· Oesoel at-Thalaata
· Kashf as-Shoeboehaat
· Adaab mashie ila as-salaat
· De rasaa`iel (verhandelingen) van de geleerden in het boek Dorar as-Sieniejjah.
· Taysier al-`aziez al-hamied sharh Kitaab at-Tauwhied van Shaych Soelaymaan.

Dit zijn de geweldige boeken. En zo ook:

· Aqiedat al-Wasatiyyah van shaych al-Islaam ibn Taymiyyah
· At-Tadmoeriyyah
· Minhaadj al-Soennah
· Al-Hamawiyyah
· Aqiedah at-Tahawiyyah en haar uitleg van ibn Abie al-`Izz
· Loem`at al-I`tiqaad van al-Moeghnie

En andere soortgelijke goede boeken, de boeken van de vrome voorgangers die een persoon steunen in het goede en de waarheid verspreiden en de mensen het goede onderwijzen.

Bron: Madjmoe`al-Fataawa wa Maqaalaat moetanawie`ah, deel 28 blz 73

[1] Voetnoot vertaler: Sahih al-Boechaarie en Sahih Moslim.
[2] Voetnoot vertaler: Tirmidhi, Aboe Dawoed, an-Nasaa`ie en ibn Maadja.
[3] Voetnoot vertaler: zoals de Moesnad van Iemaam Ahmed.

4 reacties:

Andersson Jesica zei

Goede vrienden, mijn naam is Antonio Laura uit Lund-Zweden, ik ben een arts met beroep, 45 jaar oud. Lees alsjeblieft mijn ware levensgetuigenis, ik heb de positieve intentie dat deze informatie iemand zal helpen dit artikel nu te lezen om het gebroken huwelijk te herstellen en verloren liefde binnen 2 dagen te herstellen. Na een aantal jaren in contact te zijn geweest met Abeg Erickson, brak hij met mij, ik deed alles om hem terug te krijgen om van me te houden, maar alles wat ik deed was tevergeefs, ik wilde hem zo graag terug vanwege de liefde die ik heb heb voor hem, ik heb hem alles gevraagd, ik heb beloften gedaan maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem uit aan mijn collega op de werkvriend en zij stelde voor dat ik liever contact zou opnemen met een liefdesbetovering die me zou kunnen helpen om het terug te spellen, maar ik ben het soort persoon dat nooit dacht dat het gedeelte over het liefdesspel was of werkte, omdat ik geen andere keuze had dan om het te proberen, mailde ik het spellingkanaal en hij vertelde me dat het geen probleem was dat alles goed zou komen vóór drie dagen, dat mijn ex terugkwam voordat ik drie dagen lang het spellingsfeest in de lucht gooide en verrassend genoeg was de tweede dag om 6:00. Mijn ex-liefdespartner belde me op mijn mobiele telefoon, ik was zo verbaasd dat ik het telefoongesprek beantwoordde en het enige wat hij zei was dat hij zoveel medelijden had met alles wat er gebeurde dat hij wilde dat ik bij hem terugkwam, dat hij zoveel van me hield. Ik was zo blij en ging naar hem toe, dat was hoe we samen gelukkig begonnen te leven. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com) WhatsApp mobiel .: +79268011965

cuiyan zei


Hallo mijn naam is CUIYAN uit de VS, ik wil de wereld vertellen over de geweldige en machtige spell caster genaamd Doctor NATHA, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was dat hij me vertelde viel uit liefde voor mij en wilde een scheiding, ik was zo hart gebroken ik huilde de hele dag en nacht, maar hij verliet het huis, ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en krachtige dokter NATHA zoveel in vergelijkbare situaties heeft geholpen zoals het mijne, hij e-mailadres was er dus ik stuurde hem een ​​e-mail om hem over mijn probleem te vertellen, hij vertelde me dat hij binnen een paar uur bij me terug zou komen, ik deed alles wat hij me vroeg de volgende dag te doen tot mijn grootste verrassing, mijn man kwam terug thuis en huilde en smeekte me om hem te vergeven en te accepteren, ben zo blij omdat mijn familie nu vol liefde is. Je kunt ook contact met hem opnemen ... Emil: drnathaliesand@gmail.com

    HEEFT OOK DE KUUR VOOR DE VOLGENDE VIRUS.
1) Als je je ex terug wilt.
(2) als je altijd slechte dromen hebt.
(3) U wilt op uw kantoor worden gepromoot.
(4) Je wilt dat vrouwen / mannen achter je aan rennen.
(5) Als u een kind / ZWANGERSCHAPSSPELL wilt.
(6) Je wilt rijk zijn.
(7) Je wilt je man / vrouw binden
voor altijd de jouwe.
(8) Als u financiële hulp nodig hebt.
(9) Hoe u bent opgelicht en u uw verloren geld wilt terugvorderen.
(10) Stop met scheiden
(11) ZEKER HIERVOOR ALLE SICKNESS / ZIEKTEN
(12) Loting winnen
(13) Genezen van hiv / aids
(14) LOTTERY / LOTTO SPELL WINNEN

Eunice Noah zei

Bylo to jako filmový trik, když mi doktor Edede vrátil mého manžela do 24 hodin, vyzkoušel jsem mnoho zpusobu, jak dostat mého muže zpet, ale vždy se setkávám se špatnými lidmi, dokud jsem nemyslel doktora Ededeho radu každému, kdo má stejný problém kontaktujte ho na Ededetemple@gmail.com nebo Whatsapp +233235887825 Slibuji, že vás nikdy neodradíme.

Isabella zei

mijn man heeft geruchten over mij gehoord en deze problemen zorgden ervoor dat hij een scheiding aanvroeg en alles liep op rolletjes en deze zaak en de gedachte om mijn familie nu te verliezen heeft mijn hart ongelukkig gemaakt, dus ik bad om een ​​oplossing en een manier om dit te kunnen doen breng mijn man en kinderen terug en bewijs hem dat al deze dingen die hij over mij en de andere dame die in mijn kantoor werkte allemaal leugens zijn, want diep in mijn hart wist ik dat ik mijn man nooit zou bedriegen en nooit zal bedriegen. om dit hele verhaal kort te maken, mijn echtgenoot, zus uit de VS, hoorde alle problemen in de grond en vroeg me onmiddellijk om contact op te nemen met DR Fady, ze gaf me zijn contactgegevens en ik deed wat ze zei en DR Fady vertelde me dat alles goed zal komen in twee dagen over twee dagen zal mijn man voorgoed weer thuis komen en dit was precies wat er gebeurde en om deze reden zeg ik dat deze man echt is en ook iedereen kan helpen met een van de onderstaande problemen

VERLOREN MINNAAR TERUGBRENGEN.
HERSTEL VAN GEBROKEN HUWELIJKEN / RELATIES.
GENEZING VAN ZIEKTEN.
GEBED OVERWINNEN GEESTELIJKE AANVALLEN OF SLECHTE DROMEN.
GENEZING VOOR HSV 1 EN HSV 2.
TOTAAL VOOR INFECTIE SOA ETC.
EEN WEEKBEHANDELING EN GENEZING VOOR HIV IS GEGARANDEERD.
GEBED VOOR GELUKKIGE NUMMERS VOOR HET WINNEN VAN LOTTERIJEN.
ENZOVOORT......................
U kunt contact met hem opnemen @:www.Drfady720@gmail.com of u kunt hem WhatsAppen met dit nummer +2349039422406. 100% garantie.

Een reactie posten

Live duroos